perjantai 29. marraskuuta 2013

Elämäni Helmiä



Eilen pidettiin Mielenterveysyhdistys Helmi:n syyskokous, jossa minut valittiin hallituksen uudeksi puheenjohtajaksi. Eilinen oli siis suurta jännitystä, juhlaa ja monenlaisia tuntemuksia. Koen tehtävän suurena kunniana ja luottamuksen osoituksena. Otan tehtävän vastaan suurella ilolla, innolla, nöyryydellä ja arvostuksella. Näen tulevaisuudessa suuria mahdollisuuksia ja haasteita, tilaisuuden kehittyä ja kehittää, luoda ja synnyttää uutta. 


Niin paljon olen kokenut sitä, ettei minua ymmärretä, nähdä, arvosteta ja kohdata. Tämä osoittaa, että Helmiläiset ymmärtävät ja arvostavat, näkevät minussa mahdollisuuden tehdä yhteisen hyvän eteen. Tietenkään en toimi yksin vaan yhdessä upean hallituksen, Helmi ry:n työntekijöiden ja kaikkien Helmiläisten kanssa. Annetaan meidän ja meidän äänten näkyä ja kuulua. Jotta jokainen hyväksytään juuri sellaisena kuin on, arvokkaana ja tärkeänä.

Olen toiminut Helmiläisenä parisen vuotta, tuona aikana olen oppinut ja kokenut valtavasti. Olen kokenut kuntoutujan äänellä todella olevan merkitystä. Kiitän ja kumarran kaikesta saamastani kannatuksesta ja kannustuksesta. Yksin tätä ei olisi saavutettu. Kiitos kuuluu myös miehelleni ja lapsilleni, jotka kannustavat ja tukevat minua kaikissa projekteissani.  

Koska oloni on hykertelevän onnellinen, kerron fiiliksiä kuvin. Eheyttävässä kuvauksessa hyödynnetään symbolikuvia, tässä yksi kertomassa olostani.

 
Jotain pinkkiä, helmiä, pöytää. Pinkki on niin minun väri, pitsinen pinkki kuvaa sitä kaunista, ihanaa ja tyytyväistä oloa joka on sisälläni. Helmet kuvaavat niitä hetkiä kun saavuttaa jotain. Kokee itsensä arvokkaana ja tärkeänä, muiden arvokkaiden ja tärkeiden joukossa. Pöydän pinta kiemuroineen ja kuvioineen kuvaa elämää. Kuinka se kuljettaa ja vie meitä, suunnasta toiseen. Välistä vastaan tulee umpikujia, onneksi myös uusia polkuja. 


Helmenä Helmien joukossa, yhdessä olemme paljon.

Rouva Onnisen näkemys Helmistä :)





Ei kommentteja:

Lähetä kommentti