sunnuntai 25. toukokuuta 2014

Saako kertoa, saako paljastaa



Saako kertoa olleensa potilas
Voiko paljastaa olleensa kuntoutuja
Kannattaako tuoda esiin toipuneensa
Saako mielensairaudesta puhua
Mitä saa jos paljastaa
Voiko menettää jos kertoo

Voi saada ihastusta
Voi saada vihastusta
Minua on kannustettu
Minua on pilkattu
On pidetty rohkeana
On pidetty tyhmänä

Minua arvostetaan
Minua hävetään
Toiset rohkaisee
Toiset lyttää
Joku ovi aukenee
Joku ovi sulkeutuu

Pitäisikö paljastaa
Pitäisikö piilottaa
Osittain yhteiskunta hyväksyy
Osittain yhteiskunta väheksyy
Kertomalla mahdollistaa muutosta
Tiedolla lisää ihmisten ymmärrystä

Olen ollut potilas ja kuntoutuja
Olen kuitenkin ihminen ja voittaja
Tarina on osa minua, kerron tai en
Minulle luontaista on kertominen
Ei ole syytä hävetä
On monta syytä olla ylpeä

Saako kertoa
Pitäisikö vaieta
Minä kerron
Minä en vaikene
Olen tällainen
Kokonainen ihminen
-Saila 2014-


3 kommenttia:

  1. mä tykkäsin tästä runosta , se anto mulle voimaa , oon sairastannu jo aika pitkään

    VastaaPoista
  2. Saa kertoa. Vapauttaa kertoaa.Yksin jääminen tunteiden kanssa eristää. Kertominen yhdistää. Minäkään en vaikene.

    VastaaPoista