keskiviikko 26. kesäkuuta 2013

HILJAISTA HYMINÄÄ, ONNELLISTA HYRINÄÄ

Huomaan hymiseväni. Hymisen ääneen yhä useammin. Hymisen ja hyrisen kotona, töissä, jopa ulkoillessa. Kun toiset lähes huomaamattaan viheltelee tai hyräilee laulua, minä hymisen ja hyrisen. Alkuun tämä uusi piirre tuntui oudolta, joskus jopa vähän nololta. Joitakin kertoja olen havahtunut siihen, että huomaamattani hymisen julkisesti. Kesän korvalla yksi ystäväni sanoin minulle; ”hymiset ihanan rauhoittavasti”. Silloinkin tein sen huomaamattani. Mutta mitäpä sitä nolostelemaan onnellista hyminää ja tyytyväistä hyrinää.

Oletan tämän uuden piirteeni liittyvän onnellisuuteen, hyvään oloon ja elämän keveyteen. Mukavien asioiden tekemiseen ja onnellisuuden oivaltamiseen. Jostain syystä sitä etsii elämäänsä onnea ja onnellisuutta. Yhä useammin huomaan löytäväni sen arjesta ja itsestäni. Kun aina ei ole voinut hyvin, eikä ole uskonut elämään tai on mielestään pilannut kaiken, nostaa onnellisuuden jalustalle. Ja onnellisuudella tarkoitan ihan sitä perus olemista ja elämän arvostusta, sitä ettei kaikki tunnu niin hemmetin raskaalta. Ei siis mitään super pumpuli onnen löytämistä, vaan ihanien asioiden huomaamista omasta elämästä. Niitä joita ei vaan aina nähnyt ja osannut kokea. Näkee itsensä hyvänä, kauniina ja onnistuneena.
Aloitin viime viikolla lomani ja olen ahertanut blogini kimpussa. Hymissyt ja hyrissyt kuvien ja sanojen kanssa. Mieheni mainitsi huvittunut hymy kasvoillaan, tästä minun hyrinästäni joku päivä sitten. Eli se on kuulunut. Pääsen tekemään sitä rakkainta harrastustani ja tapaani kuljettaa asioita itseeni, itsestäni ulos ja tuotokseksi. Yksi paras asia jota voin itselleni antaa. Saan mieletöntä energiaa tästä työskentelystä. Hymisen ja hyrisen onnesta. Uskalla tehdä ja tuoda sen vielä esiin. En mene lyttyyn vaikka saisinkin negatiivista palautetta tai joku ei tykkää. Tämä on minulle tärkeää.
Nyt hyrisen onnesta parvekkeella auringon lämmössä ja kuopukseni kutittelee varpaitani.

Kuvan otti 5vee poikamme ja minä hieman muokkasin.

Onnellista hyminää ja hyrinää jokaiselle. Nautitaan kesästä. Aina sitä kovaan äänen valittaa elämän kurjuutta. Välistä voi huutaa ääneen sitä hyvää oloa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti